Dviračių žygis „Suk į dešinę“ 2012 Antroji diena.

2012.07.22
Pailsėję ir atgavę jėgas po vakarykštės kelionės šiandien leidomės toliau ir jau pasiekėme Panevėžio apskritį bei nuostabias Anykščių apylinkes. Apsistojome Paandrioniškyje. Šiandien pedalus mynėme per 60 km. Palygti su tuo, kiek nuvažiuojam paprastai – ne taip ir daug, tačiau aplankėme net du muziejus, pasižvalgėme po fantastiško grožio apylinkes ir vėl sudalyvavome vestuvėse ir dar – krikštynose.
Šios dienos žygis prasidėjo Naujasodyje, iš jo patraukėme į Alantą, Skiemionis. Iš čia maršrutas vedė Leliūnų link, tačiau pakeliui buvom maloniai nustebinti. Mus pasitiko bičiuliai iš Diktarų kaimo rankose laikydami didžiulį plakatą: „Diktarų kaimas sveikina premjerą ir bendražygius!”. Pakalbėję, padėkoję už sveikinimus pedalus mynėme toliau.
Leliūnai ta vieta, kur šiandien laiko praleidome tikrai nemažai. Pirmiausia, kaip ir dera sekmadienį, dalyvavome Šventose Mišiose. Sekmadienį lietuviai moka švęst ir neskubėt, atsipūst po sunkių savaitės darbų. Todėl po Šv. Mišių prie bažnyčios ir mes pabendravome su vietos gyventojais, atradome laiko vieni kitų išklausyti, pasimėgauti gera draugija.
Leliūnuose mūsų laukė ir nuo 2005-ųjų Lietuvos puodžių karaliumi tituluojamas Vytautas Valiušis, Jis aprodė savo paties įkurtą keramikos muziejų. O pažiūrėti tikrai buvo į ką. Apie 700 autentiškų senosios keramikos pavyzdžių, šalia jų eksponuojami nauji keramikos kūriniai, etnografiniai eksponatai. Seniausiems išlikusiems, įjuodusiems, bet iki šiol nesudaužytiems moliniams indams – 150 iki 200 metų. Tačiau daugiausia eksponatų – XX a. pirmųjų dešimtmečių puodžių darbo.
Į muziejų patekę moliniai indai dešimtmečius buvo naudojami valstiečių buityje, todėl išliko tik stipriausi ir gražiausi. Jeigu kada ir jūs keliausite pro Leliūnus, užsukite į senąją mokyklą ir aplankykite poną Vytautą. Jis turi ką parodyti ir ką papasakoti.
Palikę Leliūnus mynėme dviračius toliau vingiuotais keleliais per kaimus, pro sodybas. Beminant, kaip visada kažką sutinki. O mes ir vėl sutikome vestuvininkus. Jie mus priėmė išskėstomis rankomis ir su didžiuliu lietuvišku vaišingumu. Kaip paaiškėjo, vestuves šventė nuo Panevėžio krašto kilę žmonės. Pakėlėme šampano taurę už Jaunųjų laimę, paragavome vestuvinio torto ir pasibuvę drauge, pasidalinę nuoširdžiausiais ir didžiausiais linkėjimais išmynėme vėl.
Kita žygio stotelė – Dusyno/Rubikių ežerų apžvalgos bokštas. Į jį lipome visi, nes vaizdas iš 15 metrų aukščio bokšto žodžiais nenusakomas. Iš čia atisveriantys pasakiški ežerų vaizdai, išpuoselėti ir derlingi žemdirbių laukai, vešlūs ir žali miškai džiugina akį ir širdį. Tokiom akimirkom supranti kodėl tiek daug garsių poetų išaugino Anykščių kraštas, įkvėpimo jiems tikrai buvo kur semtis. O tokie gražūs vaizdai traukia ne tik poetus, turistus, bet ir Jaunavedžius. Tuo įsitikinome ir mes. Bet užsibūti net ir nuostabiausioje vietoje laiko per daug neturime, todėl pasukome toliau.
O toliau – Anykščiai. Susitikimas su žygeivių laukusiais anykštėnais, aktualijų aptarimas su miesto gyventojais A.Baranausko mokykloje ir … krikštynos. Maršrute buvo numatyta aplankyti aukščiausią bažnyčią Lietuvoje ((79 m aukščio bokštai, iki I pasaulinio karo buvo 84 m), Anykščių Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčią ir joje įkurtą apžvalgos aikštelę. Tik šią vasarą įrengtoje apžvalgos aikštelėje, pro bažnyčios navas, galima pažvelgti į Anykščių apylinkes iš 32 m. aukščio. Užkopęs į viršų atsiduri tiesiai po trimis bažnyčios varpais, o aplinkui atsiveria Šventosios upės slėnio panorama. Ir dar vienas neapsakomo grožio vaizdas tarsi iš paukščio skrydžio. Tačiau pamatėme ne tik tai, ką planavome, bet dar ir sudalyvavome krikštynose :) )
Paskutinė šios, turiningos, dienos stotelė – Arklio muziejus Niūronyse. Čia atiduota visa pagarba ir duoklė arkliui – lietuvio maitintojui ir nenuilstančiam pagalbininkui darbuose, bei žirgui – ištikimam kovų draugui. Aukštaitiškoje gryčioje apžiūrėjome duonkepę krosnį, išgirdome pasakojimą apie duonos kelią nuo grūdo pasėjimo į dirvą, iki mūsų stalo.
Dabar poilsis, o rytoj nauji keliai, naujos vietovės, nauji susitikimai.
O Jūs, jeigu dar galvojate kur ir kaip praleisti atostogas ar laisvą dieną, rekomenduoju kiekvienam prasukti dviračiu ar automobiliu, kaip kam patogiau ir priimtiniau, šiandien aplankytais mūsų takais. Pamatysite tikrai nuostabią gamtą, aplankysite tvarkingus ir išpuoselėtus miestelius ir kaimus. Suprasite, kokia nuostabi ta mažytė mūsų šalis.