Dviračių žygis „Suk į dešinę“ 2012 Ketvirtoji diena.

2012.07.24

Tie kas ilgai mėgstate drybsoti lovoje rytais praleidžiate daugybę nepaprasto grožio akimirkų. Šiandien, kai virš ežero tekėjo saulė, o jos spinduliai mirgėjo vandenyje, jausmas buvo fantastiškas. Tokie pojūčiai ir vaizdai suteikia energijos ir geros nuotaikos visai dienai.
Ne mažiau malonu saulės apšviestomis ežero bangelėmis plaukti plaustu. Dviejų aukštų, „Dviragio“ vardą turinčiu plaustu šiandien iš nakvynės vietos kėlėmės į Salas. Nedidelį miestelį įsikūrusį Dviragio ežero saloje. Vietiniai žmonės sako, kad jeigu pažvelgtume iš paukščio skrydžio, įsitikintume, kad miestelio forma labai primena Lietuvos žemėlapio kontūrus. Salose aplankėme dvarą, vieną iš nedaugelio, kurio išlikęs visas kompleksas su visais ūkinės ir administracinės paskirties pastatais bei parku. Pasižvalgę, pabendravę skubėjome tęsti žygį. Kelionė plaustu užtruko ilgiau nei buvome planavę, todėl trumpinome kelią ir mynėme toliau. Deja, mano dviračio padanga neatlaikė kelionės žvyruotu ir galingos technikos išvažinėtu keliu. Ji sprogo… o man kelionę teko tęsti mus lydinčiu komfortabiliu automobiliu. Tiek laiko praleidus ant dviračio, automobilio sėdynės tampa itin minkštomis ir patogiomis :) Tačiau dairytis pro langus ir iš tolo stebėti atkakliai pedalus minančius kolegas – ne mano būdui. Laimei, turėjau atsarginę padangą ir automobilyje sugebėjau ją pasikeisti.
Privažiavus Kupiškio rajoną mus pasitiko šio krašto žmonės, TS-LKD Kupiškio rajono skyriaus nariai su gardžiu lietuviškos duonos kepalu, šviežiu medumi ir agurkais. Po gražių ir vaišingų sutiktuvių pasukome į Skapiškį. O jame vėl vaišės, dainos su nuostabia muzikante ir Premjero Andriaus Kubiliaus solo varpais. Juos premjeras išbandė Skapiškio varpinėje. Po muzikalios viešnagės visa dviratininkų komanda patraukėm į Kupiškį. Miesto aikštėje susitikome su kupiškėnais, pasveikinti mūsų atėjo ir Kupiškio meras Jonas Jarutis.
Toliau traukėme Noriūnų link ir aplankėme Palėvenės vienuolyną. Nors dabar jis paleistas ir laukia rekonstrukcijos, jo senos, nutrupėję sienos byloja apie praeities didybę. Vienuolyno svirnas su malūnu, išlikusi aukšta tvora, uždaras kiemas – viskas alsuoja ramybe.
Subačiuje prie mūsų komandos prisijungė Seimo narys, pasvalietis Antanas Matulas. Žinojo jis, kurioj vietoj verta prisijungti, nes visai netrukus, nuo Subačiaus pasukus Tiltagalių link mus visus pasitiko Rasa Juknevičienė. Galiu drąsiai pasakyti, kad tokių skanių vėdarų, kokiais šiandien mus pavaišino Krašto apsaugos ministrė, nesu niekur valgęs. Mmm … Taigi šiandien nakvosime netoli Rasos tėvų sodybos.
O dabar siunčiu linkėjimus iš Tiltagalių, kur vyksta smagi vakaronė su bendruomene ir etnografiniu ansambliu „Ūla“. Šalia kultūros namų užvirė tikra kaimyniška vakaronė, su bendru stalu, smagiomis dainomis, atsiminimais, pokalbiais apie kasdienius darbus. Kaip sakė premjeras, čia jaučiamės kaip namuose.
O aš lauku tikrų namų, juk rytoj aplankysim Panevėžį. Iki susitikimo.

Daugiau nuotraukų: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1118275390538.2018809.1036595388&type=3