Dviračių žygis „Suk į dešinę“ 2012 Šeštoji diena.

2012.07.26

Šiandien keliavome per tikrą alaus kraštą – iš Pasvalio į Biržus.
Pasistiprinę ant laužo virtais pusryčiais iš Pasvalio kempingo ryte patraukėme Biržų krašto link. Pirmoji šios dienos stotelė – Raubonys. Čia mus sutiko būrys gyventojų, privertę nuo dviračių minimo užgrūdintas kojas pamiklinti dar ir šokių aikštelėje. Taigi, pasišokę, padainavę, su visais pabendravę mynėme pedalus tolyn. Kol akiratyje, pradėjo matytis Pabiržės bažnyčios bokštai. Čia buvo suplanuotas susitikimas su klebonu ir vietiniais gyventojais. Mes savo pažadų ir maršrutų laikomės, todėl neaplenkėme ir Pabiržės bei svetingų ir šiltų šio miestelio žmonių. Ačiū jiems ir klebonui už sutikimą, jaukų pasibūvimą ir naujų jėgų suteikimą tolimesniam žygiui. Tiesa, dar iki susitikimo su jais, sustojome Gerkiškių kaime kur padėjome gėlių prie paminklo pastatyto partizanams bei 1944-1952 m. Pabiržės valsčiaus NKVD–MVD–MGB poskyryje nužudytų suimtų gyventojų atminimui.
Grįžkime į Pabiržę. Vien šio miestelio pavadinimas byloja apie tai, kad jau visai netoli Biržai. Todėl ta 8 kilometrų atkarpa man pasirodė visai trumputė ir lengva. O Biržuose sustojome kiek ilgesniam laikui. Atsipūsti, susitikti su gyventojais, aplankyti „Biržų alaus“ daryklos.
Pirmiausia užsukome į Biržų pilį. Čia mus pasitiko svetingoji ir geroji Biržų rajono merė Irutė Varzienė. Jos rūpesčiu mes ne tik galėjome apžiūrėti Biržų pilį, bet ir pasijausti tikrais aristokratais klausant nepakartojamos klavesino muzikos. Buvo tikra atgaiva kūnui ir sielai… Prie pilies susitikome ir su Biržų krašto žmonėmis, TS-LKD Biržų rajono skyriaus nariais, bendraminčiais. O Biržuose, sako, nebuvai jei negėrei biržietiško alaus ir nematei kaip jį gamina. Todėl mūsų ekskursija po Biržus toliau tęsėsi alaus darykloje. Susipažinę su šio gėrimo gaminimo ypatumais ir pamatę koks sunkus ir ilgas jo kelias iki mūsų stalo, galėjome biržietiško alučio paragauti vykusioje degustacijoje. Nors nesu didelis ekspertas, bet Biržų alus, matyt, geriausias :) Užsukit į Biržus. Čia yra ką apžiūrėti, ką pamatyti ir ko paragauti :)
Iš Biržų krašto kilęs literatūros klasikas Kazys Binkis. Papilyje įkurtas Kazio Binkio memorialinis muziejus. Sename gražiame name daugybė nuotraukų, senų knygelių, rankraščių. Turbūt jau supratote, kad iš Biržų mes pedalus mynėm Papilio link, neaplenkdami ir muziejaus. O iš Papilio išmynėme pasipuošę ir spalvingi. Vaikai padovanojo įvairiaspalvių balionų, kuriais papuošė šios savaitės mūsų transporto priemones – dviračius.
Dienai gerokai persiritus į antrąją pusę pasiekėme Kvetkus. Premjeras Andrius Kubilius čia aplankė savo senelių kapą, padėjo gėlių. Prisiminė vaikystės vasaras praleistas šiame kaime, ant Nemunėlio kranto. Todėl ir mes šiandien, pasibuvę su Kvetkų gyventojais ir įteikę knygų Kvetkų mokyklos bibliotekai, nakčiai įsikūrėm ant Nemunėlio upės kranto. Premjeras palapinę pasistatė ant piliakalnio, kad iš paukščio skrydžio galėtų matyti visus stovyklautojus ir širdžiai mielas apylinkes.
Dabar poilsis, o rytoj keliausim toliau.