Mokyklų tinklo pertvarka – Panevėžio bendruomenei itin jautri tema

Vakar su kolegomis parlamentarais Juliumi Dautartu ir Petru Luomanu kreipėmės į Panevėžio miesto merą Vitalijų Satkevičių siūlydami labai dėmesingai ir atsakingai įgyvendinti Panevėžio švietimo įstaigų pertvarką. Kad problema išties jautri, skaudi, reikalaujanti išskirtinio dėmesio bei visapusiško įsigilinimo dar kartą patvirtino panevėžiečių atsiliepimai į mūsų kreipimąsi.  Mokyklų atstovai savo laiškuose tvirtino, kad nėra prieš mokyklų tinklo pertvarką, tačiau tikisi būti išgirsti, turi pasiūlymų ir minčių kaip pertvarkyti mokyklas, kad pertvarka tenkintų ir miesto vadovų, ir Panevėžio bendruomenės interesus. Ilgus metus buvau Panevėžio meru. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad išeitis iš sudėtingiausių situacijų galima rasti tariantis, kalbantis ir ieškant kompromisų.

Esu sakęs, pakartosiu dar kartą – nei aš, nei mano kolegos P.Luomanas ir J.Dautartas neketiname likti abejingais stebėtojais. Esame panevėžiečiai,  miesto bendruomenės dalis ir jaučiame pareigą aktyviai dalyvauti sprendžiant miestui aktualius klausimus. Dėkoju  mokyklų bendruomenių atstovams, miesto tarybos nariams už laiškus ir palaikymą. Vakar jų gavau išties daug ir supratau – Panevėžio žmonės aktyvūs ir pilietiški. Tikiu, kad tai, kas svarbu visiems, ir spręsime visi kartu.

Savo dienoraštyje noriu pasidalinti panevėžiečių mintimis apie miesto mokyklų tinklo pertvarką. Čia – tik maža dalelė gautų atsiliepimų.

Labas vakaras,
noriu padėkoti už parodytą tvirtą poziciją mokyklų tinklo pertvarkos klausimu. Tikrai smagu, kad miestas ir miestelėnai Jums rūpi.
Pagarbiai,
“Nevėžio” pagrindinės mokyklos tarybos pirmininkė Aušra Ismailovienė”

A.Ismailovenės kreipimsis į miesto merą

Gerb. Mere,

Tai, kaip greitai sureagavote į trijų parlamentarų kreipimasį rodo, jog mokyklų tinklo pertvarka – opi problema.

Tik iš atsakomojo straipsnio matyti, kad labiau suklaidintas esate Jūs, gerbiamas Mere ir teikiate neteisingą informaciją.

Peržiūrėkime straipsnį dar kartą:

  1. Gal galima tiksliai įvardinti kaip vadinasi dokumentas, kuriame nurodyti mokyklų uždarymo kriterijai. Trečioje Jūsų sraipsnio pastraipoje minimi dalykai buvo miesto švietimo būklės analizėje. Bet niekur neužsiminta, kad būtent pagal tai bus atrenkamos mokyklos uždarymui. O kiek punktų reikia surinkti, kad būtų užkalti langai? Nes pagal tai vienos mokyklos neįtelpa į vienus kriterijus, kitos į kitus. Ir visiškai Jūs dabar nekalbate apie „krepšelį“. Su visa atsakomybe galiu teigti: bendruomenės negavo dokumeto, kuris būtų įvardintas kaip mokyklų uždarymo kriterijų sąrašas ir paaiškinimo, kokius reikia atitikti, kad būtų galimas įstaigos uždarymas.
  2. Ar „gera“ mokykla  – tūkstančio mokinių mokykla? Šita straipsnio vieta kelia didžiulį nerimą. Kai visas pasaulis visais įmanomais būdais mažina mokinių skaičių mokyklose, nes tik maža mokykla garantuoja gerą ugdymo(si) aplinką ir kokybę, Panevėžys ilgisi tūkstantinių „fabrikų“. Taip, tokie laikai buvo: mokiniai mokėsi dviem pamainom, viename kabinete vyko įvairių dalykų pamokos, nes svarbu buvo rasti laisvas patalpas, kur tiko universali mokymo priemonė – mokytojas, kiekviename kabinete buvo ne informacinių technologijų įranga, bet ant sienos pakabintas „visiems laikams atėjusio“ bareljefas. Katostrofa būtų grižti į tokį mokinių skaičių mokykloje.
  3. Darbo grupė (geros klasės dydžio) buvo sudaryta praeitų metų lapkrityje, ir Jūs buvote tos grupės nariu. Tai kokį turite įdirbį? Teigti, kad pakeistas tik pirmininkas nereikėtų, nes dviejų pavardžių neliko ir dvi atsirado naujos.
  4. Keistai skamba skubotumas? 03-22 dieną  strategijos ir planavimo komitete svarstomas dokumentas dėl klasių komplektų. Dokumente išdėstytas klasių paskaičiavimas pagal neva svarstomą tinklo pertvarkos projektą! Ką bandote apgauti? Dokumente aiškiai matyti kaip jau bandoma įgyvendinti pertvarkos etapus. Iki šios dienos viešai buvo deklaruojama, kad kovo 29-osios miesto tarybos posėdyje bus siūloma tvirtinti būtent tokią pertvarką. O Jūs teigiate, kad vėl bus svarstoma darbo grupėje. Per savaitę tikimasi suspėti?
  5. Dėl LR Vyriausybės nutarimo. Pagal pradinio ugdymo programą mokosi ne tik pradinės mokyklos mokiniai. Uždarius mokyklas, tų rajonų pradinukai turės eiti į tolimesnes mokyklas. O pagal esamą tendenciją didžioji miesto mokyklų dalis bus sutraukta į centrą. Vadinasi, pradinukai turės rinktis ne tik toliau nuo gyvenamosios vietos esančias, bet ir blogesnėje (ekologine prasme) miesto dalyje esančias mokyklas. Taigi, jeigu kas ir bando iškreipti tikrovę, tai šiuo atveju tikrai ne seimūnai.
  6. Su paskutiniu drąsiu Jūsų teiginiu negalima nesutikti: pritaria tos mokyklos, kurių pertvarka nepaliečia. Jūs ir įvardijate penkias nepritariančias. Tai tos, kurios patenka į uždaromų sąrašą. Jeigu tik norite didesnės nepasitenkinimo bangos, garsiai pasvarstykite, kad ilgųjų gimnazijų (miesto ir regiono) būti negali, kad galima sujungti ne dvi, o tris mokyklas, kad didinti reikia ne klasių skaičių gimnazijose, o mokinių skaičių gimnazijinėse klasėse… Pasekmių tikrai ilgai laukti nereikės ir drąsiai galėsite teigti, kad nepatenkintos VISOS mokyklos. Bet nepatenkintos kaip vyksta pertvarka. Greičiausiai nei vienos mokyklos bendruomenė nepasakė, kad pertvarkos nereikia, kad būtina palikti viską taip, kaip yra. Tik vykdyti reikėtų tariantis, diskutuojant.
  7. Apie tai, kas nepaminėta straipsnyje. Gavome puikią pilietiškumo pamoką. Labai tinkamu priešrinkiminiu metu. Taip tobulėja miestelėnų rinkiminė ir partijų pažinimo kompetencijos.

P.S. O mūsų miestą atstovaujantys parlamentarai – šaunuoliai! Surado ir laiko, ir noro pasidomėti miesto problemomis. Svarbiausia, aiškiai išsakė savo poziciją, nesistengdami prisitaikyti ar įtikti.

Pagarbiai,

„Nevėžio“ pagrindinės mokyklos tarybos pirmininkė Aušra Ismailovienė

________________

“ Dėkojame už Jūsų kreipimąsi į Panevėžio miesto tarybos narius.

Pagarbiai

Lina Seliokienė
“Aušros”  pagrindinės mokyklos tarybos pirmininkė”

Komentuokite