Panevėžio aeroklubo iškeldinimo vilkinimas tik brangina šį procesą

Pirmadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojas Vitas Matuzas  susitiko su  Panevėžyje, Stetiškėse įsikūrusio aerodromo viršininku Broniumi Zaronskiu ir aviakonstruktoriumi Vladu Kensgaila. Panevėžio aeroklubą jau seniai ketinama iškeldinti  į  kitą vietą, nes klubo reikmėms naudojama žemė privalo būti grąžinta teisėtiems jos savininkams.

„Mums tenkina naujoji vieta Pajuosčio aerodrome. Ir politiniai sprendimai, leidžiantys aeroklubui ten kurtis jau padaryti. Tačiau, kad procesas pajudėtų, reikia lėšų. Beldėmės į visas duris, kol kas – nesėkmingai“,- parlamentarui aeroklubo problemų esmę išsakė B.Zaronskis. Pasak viršininko, klubo perkraustymui reikia beveik 5 mln. litų.

Aviakonstruktorius V.Kesgaila pasigedo vietos politikų suinteresuotumo aktyvia klubo veikla. „Čia – puikiausia jaunimo užimtumo ir auklėjimo vieta. Jaunimas pas mus išmoksta ne tik konstruoti lėktuvus, juos pilotuoti. Čia žmogus tampa asmenybe. Jei tai nesvarbu,  kas  gali būt svarbiau?“ – kalbėjo garsusis aviakonstruktorius.

V.Matuzas pritarė minčiai, kad delsimas iškeldinti aeroklubą augina  perkėlimo kainą. „Kuo ilgiau truks iškeldinimas, tuo jis bus brangesnis. Nes Pajuostyje klubui skirti statiniai, pakilimo takas reikalaus vis didesnių investicijų pritaikant juos klubo reikmėms“,- sakė V.Matuzas.

Susitikimo dalyviai aptarė būdus ir priemones, galinčias suaktyvinti klubo iškeldinimo procesą ir kalbėjosi apie klubo veiklos perspektyvas.  „Nemanau, kad ši situacija – be išeities. Bendromis jėgomis ieškosime galimybių pagelbėti aviatoriams“, – sakė V.Matuzas

1930m. rugsėjo 29d. Panevėžyje buvo įkurtas Lietuvos Aeroklubo skyrius. 1937 m. rudenį aeroklubas nutraukė veiklą, o 1939m. pavasarį ir vėl ją atnaujino. Tuo pat metu Pajuosčio aerodrome buvo pradėti rengti pilotai civilinei aviacijai.1941 m. karas ilgam nutraukė aeroklubo veiklą. Tik šeštame dešimtmetyje trečią kartą atkurtas aeroklubas ir įrengtas aerodromas bei bazė Stetiškėse. Šiuo metu aeroklube veikia per 10 aviacinio sporto ir aviacinių profilių šakų, ruošiami pilotai-mėgėjai, sklandytojai, parasparnių pilotai.

Komentuokite